Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Minnet

Av Tingeling - 19 februari 2009 21:25

Jag vet att det har gått MASSA dagar sen jag sa att jag skulle lägga upp det där minnet som jag anser har påverkat mig. FÖRLÅT! Har i allafall tänkt på det och bestämt mig för ett, av många!


Det handlar om psykologer. Gick hos några av Malmös bästa barn och ungdomspsykologer, och just denna gången så sa de något som fick mig att bryta ihop. De hade missförstått allt allt allt och vad jag fick veta var att jag skulle spendera ett tag på barnpsyk. Härligt. Jag, som inte ens behövde det, fick en av de väldigt få platser på psyk som tusentals andra verkligen skulle mått bra av att få. Orättvisa i dess värsta form, den helt komplett idiotiska.


Jag kastade en bok i kärringens huvud (har kvar boken) och stormade ut från rummet. Fan ta henne, tänkte tioåriga jag, fan heller att jag ska dit. Dom har ju inte fattat något.


Jag kom dit i allafall. Och min syn på psykologer, som redan då var kass som fan, blev ännu sämre efter det. Jag vet att många av dem är underbara och hjälper folk på sätt som ingen annan kan, men jag kan bara inte. Jag vet att jag skulle behöva prata med någon idag, få ut allt, men icke. Jag KLARAR INTE AV ATT GÅ TILL EN PSYKOLOG. Bloggen ska bli min psykolog.


Kram,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tingeling - 18 april 2009 11:01

Ja, det var ett tag sedan jag skrev här, men ärligt talat så har jag inte orkat.   Har fått min "mapp" nu. Mappen med papperna som psykologer och socialsekreterare har skrivit. Jävligt svårt att läsa skiten må jag säga, men en sak är jag imponerad av...

Av Tingeling - 27 februari 2009 22:19

Här http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4507201.ab kan man läsa: "Regeringen skärper krav för vårdgarantin inom barn- och ungdomspsykiatrin. Högsta tillåtna väntetid blir 30 dagar mot 90 i dag. Landsting som inte når målen ...

Av Tingeling - 22 februari 2009 14:53

Har tänkt på att väldigt många i min familj/släkt har problem med olika saker. psykiskt sjuka, alkoholproblem, spelberoende, osv   ibland har man otur men vad gör det? Jag älskar min familj ändå! ...

Av Tingeling - 19 februari 2009 21:30

Känner ni till programmet Plus? Tror det heter så i alla fall, där de tar upp olika fall då människor rent ut sagt blir blåsta av företag och stat på olika sätt.   Idag kom det upp en sak som jag själv blivit drabbad av. Idioter är vad de är! Jag ble...

Av Tingeling - 28 januari 2009 18:00

Jag tror att våra minnen är extremt viktiga för oss och dem vi är som personer. Minnen håller oss ifrån att undvika att göra om misstag, att få ett lyckligt leende en hel dag och att arbeta oss fram igenom livet. Tyvärr kan minnen också få oss att må...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards